empty
start
toc
back

Ενετοί και Έλληνες - 16ος Aιώνας previous 5/5 next


16ος και 17ος αιώνας: μια δύσκολη ανάκτηση
document_icon

document_icon


Yστερα από μια περίοδο κρίσης μεταξύ του τέλους του 16ου αιώνα και της αρχής του 17ου, τα χρόνια του πολέμου του Χάνδακα σφραγίζουν αναμφίβολα κάποια οικονομική και παραγωγική ανάκτηση του Ναυστάθμου . Νόμοι και κανονισμοί μας μιλούν για μια καινούρια προσοχή των αρχών, μια προσπάθεια ορθολογισμού και συγκέντρωσης των επεμβάσεων. Το 1641 έγινε, για παράδειγμα, το σχέδιο να καταχωρηθούν συστηματικά σε μια συλλογή όλοι οι νόμοι που αφορούσαν στο Ναύσταθμο και οι οποίοι είχαν συσσωρευθεί με τρόπο συχνά αντιφατικό κατά τη διάρκεια των αιώνων. Υπήρξε, επίσης, η σκέψη να εκτελεστεί επί τέλους η εμπνευσμένη πρόταση της πολιτικής διαθήκης του δόγη Nicolo da Ponte, στην οποία προβλεπόταν να γίνει υποχρεωτική η τριμηνιαία επίσκεψη στα ναυπηγεία από τον Δόγη και το Κολλέγιο . Ένας ζήλος και μια προσοχή που δε φαίνεται όμως να συνοδεύονταν από την κατάλληλη τεχνική προσαρμογή της Βενετίας στα ευρωπαϊκά επίπεδα. Καμία καινοτομία δε φαίνεται να υπάρχει μέχρι το 1670. Θα μπορούσε, μάλιστα, να πει κανείς ότι στα τέλη του 16ου αιώνα υπήρχε ουσιαστική εμμονή στην παράδοση.

start toc back

previous 5/5 next_inactive


Ένα ιδεατό ταξίδι στις ενετικές ιστορικές πηγές
Πορεία: η Βενετία και η Ανατολή (15ος αι. - 18ος αι.)
© 1996 Κοινοπραξία VENIVA